12 فوریه 2020
فوریه 12, 2020

کاهش استرس

0 دیدگاه

کاهش استرس

همه‌ی ما در زندگی روزمره و در موقعیت‌های گوناگون، بارها دچار استرس می‌شویم. استرس به واکنش طبیعی بدن در برابر عوامل محرک، تغییرات، فشارهای درونی یا بیرونی گفته می‌شود. این عوامل در شرایط مختلف سبب بر هم خوردن تعادل بدن می‌شوند و بدن هوشمند ما برای مقابله با این حالت تلاش می‌کند تا تعادل از دست رفته را بازگرداند.

علائم استرس كدامند؟
برخي از علائم شايع براي استرس بسيار زياد ،عبارتند از :

خستگی بیش از حد

بی خوابی

بیماری‌های مزمن

حواس‌پرتی

سردرد و دردهای مزمن

کاهش میل جنسی

احساساتی شدن

مشکلات گوارشی

احساس سبکی سر و سرگیجه

گرفتگي عضلاني

سردرد، درد قفسه سينه

افزايش ضربان قلب

سرد و مرطوب شدن دست‌ها

تعريق شديد

بثورات

تنفس سريع

تيك‌هاي عصبي

كم اشتهايی يا بی اشتهايی

به لحاظ رفتاري نيز برخي از اين علائم عبارت از روي آوردن به الكل و سيگار، افزايش كشيدن سيگار و كاهش حافظه و منگي هستند.به گفته متخصصان اقدام براي بهبود استرس مخرب تا قبل از اين كه بر روي سلامت جسم و روان شما تاثير بگذارد از اهميت به سزايي برخوردارست.

کاهش استرس,راه های کاهش استرس,راههای کاهش استرس
راههای کاهش استرس

راه های کاهش استرس:

با یکی از دوستانتان صحبت کنید

یکی از راههای کاهش استرس این است که همواره سعی کنید با یکی از دوستان خود درباره مشکلات، موانع و راه هایی که برای رفع آنها وجود دارد، مشورت کنید. به یاد داشته باشید که اوضاع را برای خود پیچیده نکنید زیرا این کار تنها سبب افزایش فشار روانی شما خواهد شد.

گاهی با یک مشورت ساده، همه چیز حل خواهد شد و آنگاه خواهید فهمید، شرایط آنقدر هم که فکرش را می کردید بد نبوده است. همچنین اینکه بدانید شخصی را دارید که در سختی ها کنارتان است و می توانید با او مشورت کنید خود سبب دلگرمی و افزایش اعتماد به نفس شما در مواجه با هر وضعیت بدی خواهد شد.

بنویسید

نوشتن می تواند به روش های مختلفی استفاده شود، که همه آن ها می توانند استرس را کاهش دهند.از آنجا که نوشتن توسط تحقیقات انجام شده فواید سلامتی متعددی علاوه بر امدادرسانی استرس نیز دارد، پس این مسکن استرس به شدت توصیه می شود.

در زندگی خود خنده بیشتری داشته باشید

عمل فیزیکی خندیدن، تنش را آزاد می کند و تغییرات فیزیولوژیکی مثبتی ایجاد می کند. پیدا کردن راه هایی برای خنده بیشتر در روز شما می تواند یک مسیر موثر برای کاهش استرس باشد.